maandag 31 juli 2017

2017 07 31 03 maandag van Mahlberg naar Davos.


2017 07 31 03 maandag van Mahlberg naar Davos.
03           31  La Melina tot 4 Kessler's Kulm            353 km 6:00:14 136° waar            16
Dag 3 eerst naar Rebstock, we waren er pas om 9 uur in plaats van de afgesproken half negen, nog niet iedereen was weg, maar iedereen had al een reisgenoot dus besloten Poppe en ik om samen te rijden, mijn navigatie was beter op orde.
Poppe moest tanken, ik gelijk ook maar anders moet je om en om tanken. bij Shell in Gutach im Breisgau.
Vooral in het begin hele leuke weggetjes. Ook langs de Titisee. Een weggetje was maar 1 auto breed. Die ene auto die we tegen kwamen stond ruim na een bocht op ons te wachten, maar hoe die wist dat we er aan kwamen weet ik niet.
We passeerden een heuse grens post, met een file ervoor, maar ons paspoort nog groene kaart hoefden getoond.

Eind verder zochten we een restaurant en toen we er eindelijk een vonden was die dicht, een passerende Zwitser gevraagd en die raadde een eettent aan vlak over de grens, en dat was overeenkomstig met Truus. De grens rivier over, een onbemande grens post en 1 km verder een dorpje met meerdere eettenten, eentje met een mooi plaatsje voor de motoren ervoor uitgekozen en plaats genomen op het terras. Hochrheinstüble  in Hohentengen Am Hochrhein. Ze denken daar blijkbaar dat je de hele dag tijd hebt; het duurde 20 minuten voordat er iemand kwam die de bestelling opnam en toen nog meer dan een half uur voordat we de braadworst hadden.
Met drinken samen gegetenn voor €27.
De vorige stop om koffie  N48 07.367 E7 59.667  had ook al veel tijd genomen, we namen plaats op het terras, maar er kwam niemand. Na een kwartier ik eerst naar binnen, wat hoesten en kuchen, maar geen reactie, 5 minuten later Poppe naar binnen, ook geen reactie. Na 20 minuten was er nog geen serveerster, en toen die kwam ging ze spullen van vorige gasten opruimen, pas toen we nadrukkelijk vroegen om koffie bleek dat wel te kunnen.
Toen we na haast 2 uren lunchen weer verder wilden bleek dat ik mijn motor op contact te hebben laten  staan. Accu leeg. Zelfs de navigatie was uit. AAAI!
Tussen hoop en vrees toch maar proberen om de eerste versnelling in te schakelen halverwege de helling, in de hoop dat dan de dynamo genoeg stroom zou leveren om de ontsteking te laten werken. De tweede poging lukte. Ik ben nog nooit zo blij geweest het motor geluid te horen. Hulde aan de ingenieurs die dit zo hebben ontworpen dat er, ondanks ingeschakelde verlichting, toch genoeg stroom is voor de ontsteking zodat de motor aan sloeg.
De route zonder tolweg dwars door Zwitserland was niet bijzonder mooi, hier en daar wel druk, vooral door plaatsen heen was het file rijden.

Pas na 7.30 waren we in Davos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten