2015 09 18 07 Vrijdag Tarn, omvormer reparatie.
Vrijdag 18 september.
Ernstig pogingen gedaan een rustdag te houden.
Pas om half 9 wakker, lekker lezen en tussen de middag lunchen in het dorp. Misschien lukt dat beter dan dineren.
De pizzeria was open, buiten zat niets, maar binnen bleek ook een ruimte en daar zaten mensen te eten, maar we konden er niet eten ''complet''
Een paar Franse dames vroegen ook en zo werden we gewaar dar er maar 1 dame werkte die niet meer mensen aan kon.
Het hotel daarnaast serveerde alleen drinken en sorbets, dus terug naar de caravan en Janke heeft alsnog weer een pot opengedraaid.
Na eten een eind gewandeld langs de Tarn, nu wel aan de goede kant en in de goede richting, gisteren niet goed genoeg op het info bord gekeken.
Stroomopwaarts loopt een pad aan de zuid = linker oever, aanmerkelijk beter dan het pad van eergisteren.
Wel het zelfde stuk terug.
Bij de brug wordt ook een trail/sentier aangegeven van 3 en een half uur, volgens Janke kwam je dan weer hier uit, maar ik twijfelde.
Stel dat je na 9 km er achter komt dat het wel een 1 richting pad is, sta je mooi, moe en wel, 9 km van huis.
Er kwamen juist een stel Fransen aanlopen, die gevraagd en ik bleek gelijk te hebben, na 9 km sta je dus 9 km van huis.
Het was wel een mooi pad en ging vrij steil omhoog, maar je moet dus hetzelfde eind terug.
De stroom valt niet regelmatig, maar wel zo nu en dan uit.
Ik wilde gebruik maken van de auto accu, om een ongestoorde licht voorziening te maken.
12 V stekker, verlengsnoer en met nog een 12 V verlengsnoer aan de accu klemmen van de caravan, Leuk bedacht, maar werkte niet.
Te weinig materiaal bij mij om de oorzaak te achterhalen,
dus 2de reserve systeem; de 12 V omvormer, die dit voorjaar bij Luik nog zulke goede diensten had bewezen weer aangesloten op hetzelfde 12 V verlengsnoer, ook niets.
Omvormer uit elkaar, zag er allemaal goed uit, maar er stond geen spanning op als de zaak wel goed was aangesloten.
Bleek in de stekker ook een zekering te zitten en die was stuk.
Ik had een reserve zekering, die er in, alles weer in elkaar, weer niets.
Zekering weer stuk.
Zekering vervangen door een schroefje, schroefje te kort, stukje ijzerdraad, 3 keer dubbel erin en weer proberen; geen 220 volt er uit, ventilatortje draaide nu wel, maar dat was dan ook alles.
Nadat ik mijn vingers fors gebrand had aan de heet geworden bedrading de moed opgegeven.
Ik kon geen spanning vinden op de 12 V stekker aan de auto, terwijl de zekering, zeker weten, heel was (was al eerder vervangen door een stukje koperdraad)
Toen ik later de koelbox er op aan sloot, deed die het wel.
Morgen naar de Chaos van Mompelier.
Rijden we meteen een mooi stuk langs de Gorges du Tarn.
Vrijdag 18 september.
Ernstig pogingen gedaan een rustdag te houden.
Pas om half 9 wakker, lekker lezen en tussen de middag lunchen in het dorp. Misschien lukt dat beter dan dineren.
De pizzeria was open, buiten zat niets, maar binnen bleek ook een ruimte en daar zaten mensen te eten, maar we konden er niet eten ''complet''
Een paar Franse dames vroegen ook en zo werden we gewaar dar er maar 1 dame werkte die niet meer mensen aan kon.
Het hotel daarnaast serveerde alleen drinken en sorbets, dus terug naar de caravan en Janke heeft alsnog weer een pot opengedraaid.
Na eten een eind gewandeld langs de Tarn, nu wel aan de goede kant en in de goede richting, gisteren niet goed genoeg op het info bord gekeken.
Stroomopwaarts loopt een pad aan de zuid = linker oever, aanmerkelijk beter dan het pad van eergisteren.
Wel het zelfde stuk terug.
Bij de brug wordt ook een trail/sentier aangegeven van 3 en een half uur, volgens Janke kwam je dan weer hier uit, maar ik twijfelde.
Stel dat je na 9 km er achter komt dat het wel een 1 richting pad is, sta je mooi, moe en wel, 9 km van huis.
Er kwamen juist een stel Fransen aanlopen, die gevraagd en ik bleek gelijk te hebben, na 9 km sta je dus 9 km van huis.
Het was wel een mooi pad en ging vrij steil omhoog, maar je moet dus hetzelfde eind terug.
De stroom valt niet regelmatig, maar wel zo nu en dan uit.
Ik wilde gebruik maken van de auto accu, om een ongestoorde licht voorziening te maken.
12 V stekker, verlengsnoer en met nog een 12 V verlengsnoer aan de accu klemmen van de caravan, Leuk bedacht, maar werkte niet.
Te weinig materiaal bij mij om de oorzaak te achterhalen,
dus 2de reserve systeem; de 12 V omvormer, die dit voorjaar bij Luik nog zulke goede diensten had bewezen weer aangesloten op hetzelfde 12 V verlengsnoer, ook niets.
Omvormer uit elkaar, zag er allemaal goed uit, maar er stond geen spanning op als de zaak wel goed was aangesloten.
Bleek in de stekker ook een zekering te zitten en die was stuk.
Ik had een reserve zekering, die er in, alles weer in elkaar, weer niets.
Zekering weer stuk.
Zekering vervangen door een schroefje, schroefje te kort, stukje ijzerdraad, 3 keer dubbel erin en weer proberen; geen 220 volt er uit, ventilatortje draaide nu wel, maar dat was dan ook alles.
Nadat ik mijn vingers fors gebrand had aan de heet geworden bedrading de moed opgegeven.
Ik kon geen spanning vinden op de 12 V stekker aan de auto, terwijl de zekering, zeker weten, heel was (was al eerder vervangen door een stukje koperdraad)
Toen ik later de koelbox er op aan sloot, deed die het wel.
Morgen naar de Chaos van Mompelier.
Rijden we meteen een mooi stuk langs de Gorges du Tarn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten