2011 07 17 10 zondag terug door Nederland naar Drachten epiloog.
zondag 17 juli 2011 Van Ankie in Zomeren naar Drachten.
De route ging dit keer door Nederland. Ik had bergen genoeg gehad.
zondag 17 juli 2011 Van Ankie in Zomeren naar Drachten.
De route ging dit keer door Nederland. Ik had bergen genoeg gehad.
Zelf de route uitgeklikt dus na een half uur zat ik al op een onverharde weg.
Ik had de route gemaakt met Onroute, dat gratis programma dat ik kreeg bij de aanschaf van de Zumo. Het weet welke wegen mooi zijn voor motoren en daarmee had ik de route gemaakt.
Met een pond de Maas en de Rijn over.
Bij Kampen had ik de Zwarte dijk ingepland, het mooiste bochtige weggetje van Nederland, maar die werd halverwege doorsneden door een nieuwe spoorlijn en een tunneltje was blijkbaar te veel moeite. Nu moest ik Kampen in en op een drempel die op een mooie kaarsrechte weg zonder bebouwing was gelegd, schrok ik me rot voor een drempel die alleen stapvoets genomen kan worden.
Bij Havelte ontdekte ik dat Truus toch stiekem had herberekend want ze stuurde me de snelweg op. Truus gebruikt nu eenmaal de kaart van 2011 en niet alleen die van Onroute.
Wel een vervelend stuk weg, weer zonder enige bebouwing een hele serie drempels die erg hoog zijn, zodat je alle keren moet optrekken en afremmen.
Ik wilde niet over de A32 want toen ik in hotel Muelenthal op dumperd keek zag ik dat de zendertoren in Smilde was omgevallen en Onroute ging over Smilde.
Ik was niet de enige die er even langsreed.
Nederland is ook mooi, alleen jammer dat ze elk binnendoor weggetje verpesten met zo veel mogelijk drempels.
En nergens in Europa zijn ze zo royaal en streng met maximum snelheden.
Hier mocht je 30 of 50 terwijl op vergelijkbare wegen in Duitsland en België je 80 en 100 mocht. Niet dat ik dat dan altijd reed, meestal niet, maar waarom je niet 50 mag rijden door een volkomen uitgestorven dorpje, snap ik niet.
En nergens in Europa zijn ze zo royaal en streng met maximum snelheden.
Hier mocht je 30 of 50 terwijl op vergelijkbare wegen in Duitsland en België je 80 en 100 mocht. Niet dat ik dat dan altijd reed, meestal niet, maar waarom je niet 50 mag rijden door een volkomen uitgestorven dorpje, snap ik niet.
De flitspalen zijn geplaatst door justitie.
De deal was met het ministerie van financiën dat het 500 miljoen per jaar moet opleveren. ( =1,5 miljoen per dag)
De deal was met het ministerie van financiën dat het 500 miljoen per jaar moet opleveren. ( =1,5 miljoen per dag)
Dat de flitspalen er alleen staan om geld op te leveren is dus duidelijk, maar ik verdenk ze er onderhand ook van dat al die pestrotondes en drempels ook moeten zorgen dat je meer benzine verstookt want dat levert accijns en BTW op.
Ik rook de stal en was al om 3 uur thuis.
Thuis heb ik alle routes ontdaan van tussen punten met het programma winGDB.
Alleen als je herberekend gaat het fout. Met het pijltje gezorgd dat de route het originele tracé weer volgt.
Deze verbeterde routes naar Europe Reizen gemaild. Is de volgende gebruiker van dat irritante gemeld van alle tussen punten af.
Slot Motorvakantie 8 – 17 juli 2011 Zwarte woud.
Globale kosten:
Aan Europe reizen voor 7 keer half pension: € 576 Inclusief reserveren.
In Someren 2 keer overnachten + bier+eten € 100 Ankie en restaurant.
Lunches en koffie onderweg € 75 Ik had brood mee.
Extra maaltijd op derde dag € 25 Te laat voor hotel Muelenthal
Drank € 25 bij de maaltijden
Boodschappen onderweg € 25 Kola, bier statiegeld.
Benzine 3000 km € 300 gemiddeld €1,60 per liter
Slijtage banden 3000 km € 75
Totaal € 1200,-
Geen opmerkingen:
Een reactie posten