2011 07 09 02 zaterdag heenreis 2 naar Saarland perikelen
Gister, vrijdag had ik al ontdekt dat mijn koplamp niet brandde en halverwege in België kwam ik langs een motorzaak dus stoppen en vragen of ze de lamp kunnen wisselen, ik was er zelf ook al mee bezig geweest, maar het moet op de tast en ik kon hem niet los krijgen.
20110709 perikelen zaterdag 9 juli 2011
Gister, vrijdag had ik al ontdekt dat mijn koplamp niet brandde en halverwege in België kwam ik langs een motorzaak dus stoppen en vragen of ze de lamp kunnen wisselen, ik was er zelf ook al mee bezig geweest, maar het moet op de tast en ik kon hem niet los krijgen.
Een monteur kreeg hem wel los, maar niet weer goed vast en na een kwartier prutsen gaf hij mij het adres van een Honda dealer 7 km verder op, even zoeken, maar ik vond hem, hij verkocht ook
maaimachines en was erg lang met een klant bezig, toen nog wat gerepareerde spullen afgeven en daarna met mijn lamp bezig.
Hij kreeg hem er vlot uit, maar niet weer vast.
Lang prutsen, maar niet.
Dus de motor naar binnen en gedeeltelijk uit elkaar zo dat je iets meer zag. En hij kreeg hem weer in elkaar; het veertje was verbogen omdat hij niet los wilde.
Kostte maar 15 euro.
Weergaloos mooi gereden, bij zo'n dal langs een stroompje, mooie bochtige weg, je kent het wel.
Weer een bord dat de weg verderop was afgezet, maar dan kun je er altijd wel langs, nu stond er weer zo’n bord midden op de weg, bord aan de kant, verderop eer grote machine dwars op de weg, ik door de berm. Kwam vast te zitten, maar kreeg hem weer los.
De weg was een grote gravel bak en je moest steil naar beneden om er te komen maar er liep een trottoir dus daar maar op.
Dit was wel erg smal. Aan de ene kant een randje los gestapelde stenen met daarachter de weg 40 cm lager, aan de andere kant een stalen hek, het lukte net, de ene voet op die losse stenen, de koffers boven die stenen en de ander voet kon net tussen het hek en de motor op de grond.
Het liep af dus de motor rolde vanzelf naar beneden.
Na het hek werd het breder, maar niet voor lang.
Omdat een huis nogal uit stak werd de doorgang nog maar 50 cm, en daar kon ik met de beste wil van de wereld niet langs.
Ik heb de zaak bekeken en ben van die losse rij stenen een trapje gaan bouwen om zo geleidelijk de motor op die gravel baan te krijgen, maar de draai was erg kort en het achterwiel volgt een ander spoor dan het voorwiel en er naast lopen was lastig omdat je noch aan de ene noch aan de andere kant genoeg grip had om in te grijpen als het verkeerd mocht gaan.
Er kwam een aardige meneer aan rijden in een shovel en die vroeg ik of hij wilde helpen.
Die leek hem het beste om de motor terug te rijden naar het begin, dus achterwaarts omhoog weer langs die losse stenen en dat ijzeren hek.
Naar beneden werd hem niet dus hij duwen en weer omhoog.
maaimachines en was erg lang met een klant bezig, toen nog wat gerepareerde spullen afgeven en daarna met mijn lamp bezig.
Hij kreeg hem er vlot uit, maar niet weer vast.
Lang prutsen, maar niet.
Dus de motor naar binnen en gedeeltelijk uit elkaar zo dat je iets meer zag. En hij kreeg hem weer in elkaar; het veertje was verbogen omdat hij niet los wilde.
Kostte maar 15 euro.
Weergaloos mooi gereden, bij zo'n dal langs een stroompje, mooie bochtige weg, je kent het wel.
Weer een bord dat de weg verderop was afgezet, maar dan kun je er altijd wel langs, nu stond er weer zo’n bord midden op de weg, bord aan de kant, verderop eer grote machine dwars op de weg, ik door de berm. Kwam vast te zitten, maar kreeg hem weer los.
De weg was een grote gravel bak en je moest steil naar beneden om er te komen maar er liep een trottoir dus daar maar op.
Dit was wel erg smal. Aan de ene kant een randje los gestapelde stenen met daarachter de weg 40 cm lager, aan de andere kant een stalen hek, het lukte net, de ene voet op die losse stenen, de koffers boven die stenen en de ander voet kon net tussen het hek en de motor op de grond.
Het liep af dus de motor rolde vanzelf naar beneden.
Na het hek werd het breder, maar niet voor lang.
Omdat een huis nogal uit stak werd de doorgang nog maar 50 cm, en daar kon ik met de beste wil van de wereld niet langs.
Ik heb de zaak bekeken en ben van die losse rij stenen een trapje gaan bouwen om zo geleidelijk de motor op die gravel baan te krijgen, maar de draai was erg kort en het achterwiel volgt een ander spoor dan het voorwiel en er naast lopen was lastig omdat je noch aan de ene noch aan de andere kant genoeg grip had om in te grijpen als het verkeerd mocht gaan.
Er kwam een aardige meneer aan rijden in een shovel en die vroeg ik of hij wilde helpen.
Die leek hem het beste om de motor terug te rijden naar het begin, dus achterwaarts omhoog weer langs die losse stenen en dat ijzeren hek.
Naar beneden werd hem niet dus hij duwen en weer omhoog.
Grote kans op krassen omdat achteruit sturen lastig is en de keus tussen krassen veroorzaakt door het hek of over die losse stenen op de gravel weg vallen ook lastig is.
En de motor is zwaar en de stoep niet helemaal vlak.
Dus dat lukte ook niet.
Hij weg om een pallet te halen, pallet naast die hoge stoep, maar de motor is groter dan die pallet, dus dat kon ook niet.
Hij weer weg om een ‘brett' een plank. Wel mooi lang, maar slechts 40 cm breed en daar overheen afrijden is ook vragen om ongelukken.
Maar toch geprobeerd die plank schuin op de stoep te leggen, stenen er onder ter ondersteuning en proberen of we de bocht konden krijgen.
Voorwiel kwam wel goed, maar achterwiel kwam naast de plank uit.
Hij weg om een pallet te halen, pallet naast die hoge stoep, maar de motor is groter dan die pallet, dus dat kon ook niet.
Hij weer weg om een ‘brett' een plank. Wel mooi lang, maar slechts 40 cm breed en daar overheen afrijden is ook vragen om ongelukken.
Maar toch geprobeerd die plank schuin op de stoep te leggen, stenen er onder ter ondersteuning en proberen of we de bocht konden krijgen.
Voorwiel kwam wel goed, maar achterwiel kwam naast de plank uit.
Terug wilde hij ook niet meer.
Jullie lezen dit nu wel en weten al dat ik er heelhuids weg gekomen ben, maar dat wist ik toen niet. Als de motor van die plank af viel, was dat wel einde vakantie.
Elk aan een kant de motor rechtop houden, ik de motor alleen houden en hij van die losse stenen een stapeltje maken zodat daar het achterwiel op kwam
Moest 2 keer veranderd, maar dat lukte en we kregen de motor op de
plank en zo naar beneden.
Ik heb aangeboden hem te betalen, maar hij wilde niets hebben.
Door al deze ellende was het behoorlijk laat geworden en ik besloot onderweg te gaan eten.
Elk aan een kant de motor rechtop houden, ik de motor alleen houden en hij van die losse stenen een stapeltje maken zodat daar het achterwiel op kwam
Moest 2 keer veranderd, maar dat lukte en we kregen de motor op de
plank en zo naar beneden.
Ik heb aangeboden hem te betalen, maar hij wilde niets hebben.
Door al deze ellende was het behoorlijk laat geworden en ik besloot onderweg te gaan eten.
Maar ik kwam nergens langs een restaurant, dus stoppen en Truus gevraagd en die gaf een op 4 km. Ik erheen. Dicht.
De volgende. Niet te vinden, dus vragen en pas bij het terug rijden zag ik hem. Motor geparkeerd en lekker gegeten.
Na een dik uur was ik in Elm, gemeente Swalbach, en na enig zoeken vond ik ook het Hotel Muehlental, Bachtalstrasse 214
Hartelijke ontvangst, mooie kamer en zelfs gratis wifi, dus laptop opgestart en de laatste berichten gelezen en beantwoord.
Uit de koelkast op de kamer zuinig aan 2 biertjes genomen en een flesje water.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten