2013 05 09 Eiffel Wascheid, motorvakantie met de Kinderen.
Do9mei
t/m di14mei 2013 motorvakantie Eiffel, weer naar Wascheid
Het
is onderhand een traditie: met de kinderen op motorvakantie, liefst
naar de Eiffel
Zo
ook dit jaar, vertrek op donderdag 9 mei, met mooi motorweer: geen
regen en niet te warm.
Janneke
wilde niet over de twee provinciën weg omdat ze die alle dagen al
rijdt en daarom gereden over Heerenveen, Zwolle, A50 volgen tot
knooppunt Eewijk en via Venlo (Waar we de oude route door de stad
namen omdat Karin de nieuwe rondweg niet kende), Duitsland in.
De
A61 volgen tot bij Elsdorf en binnendoor over de B477 en later
kleinere wegen tot Wascheid, waar we nog niet eens verwacht werden.
Gelukkig staat het telefoonnummer op de naamplaat naast de voordeur en 1 van de eigenaren kwam vlot en toen konden we beginnen met het verdelen en inrichten van de kamers.
Gelukkig staat het telefoonnummer op de naamplaat naast de voordeur en 1 van de eigenaren kwam vlot en toen konden we beginnen met het verdelen en inrichten van de kamers.
W&W,
samen met J&JA op de grootste kamer, de ouders van Willem op de
grote kamer daar tegenover, Syberen op de kamer daarnaast en ik op
het kleinste kamertje, achter de douche ruimte.
Ik
had routes gezocht op internet en de zo aangepast dat ze vanuit
Wascheid starten en een paar km voor Wascheid eindigden.
Dit laatste is noodzakelijk omdat je anders bij de start niet weet welke kant je uit moet en als je de route verkeerd om rijdt navigeert hij nog beroerder dan normaal.
Dit laatste is noodzakelijk omdat je anders bij de start niet weet welke kant je uit moet en als je de route verkeerd om rijdt navigeert hij nog beroerder dan normaal.
De
combinatie Zumo – Scala rider werkte soms goed en soms slecht (heel
erg vervormd geluid, niet om aan te horen en soms was er helemaal
geen muziek uit te krijgen.
De
route aanwijzingen hielden ook wel eens halverwege de dag op, wat
geen groot gemis was, omdat ze alle route punten 2 of 3 keer vermeld
en daar wordt je sch...ziek van.
Als je dan stopte en de scala rider uit zette begon ze alle gemiste route aanwijzingen alsnog op te lepelen.
Als je dan stopte en de scala rider uit zette begon ze alle gemiste route aanwijzingen alsnog op te lepelen.
De MTV van Jan Auke en de Yamaha van Willem |
De nieuwe Dauville van Janneke |
Wat eten, Drinken, even omlopen, allemaal even plassen en weer verder. |
De Hoge Eiffel, nationaal park. |
Koffie met iets erbij, vanwege het iets mindere weer. |
Mijn
smart Phone moest gekoppeld aan Gmail om het telefoonboek er in te
laden, maar was ook gekoppeld aan facebook zodat ik een gigantisch
telefoonboek had en als de Zumo ging koppelen aan die telefoon was
hij uren van slag omdat hij alle keren opnieuw dat hele telefoonboek
wilde overbrengen in de Zumo.
Je kon het wel uitzetten, maar dan was je niet bereikbaar. (anders ook niet, maar dan had je nog de illusie dat je je best gedaan had).
Je kon het wel uitzetten, maar dan was je niet bereikbaar. (anders ook niet, maar dan had je nog de illusie dat je je best gedaan had).
Het
wissen van contacten is ten enenmale onmogelijk met deze HTC zodat
ik, eenmaal thuis, mijn toevlucht heb moeten nemen tot het wissen van
alle gegevens door het toestel opdracht te geven terug te gaan naar
fabrieksinstellingen en daarna heb ik handmatig alle relevante
adressen er 1 voor 1 weer in getikt, samen met de telefoonnummers, en
nooit weer de telefoon koppelen met de computer.
Jan
Auke had er een mooie naam voor: Amerikaanse Meuk!
Wat komt er uit Amerika een werkt wel goed?
Wat komt er uit Amerika een werkt wel goed?
En
dan te bedenken dat we van plan zijn hun straaljager te kopen, dat
wordt nog erger dan die treinen uit Italië.
Voor
de rest hebben we alle dagen mooi gereden, routes niet al te lang en
weinig regen gehad.
Wel
de routes ingekort,
De
mooiste bochten zaten bij het stuwmeer bij Rurberg in het noordwesten
van Nationalpark Eiffel, maar toen wij daar waren was het weekend en
omdat er te veel halve garen zijn die te snel door deze bochten
willen is deze weg de L116/166/128 in het weekend afgesloten.
Overigens
was het stukje ten noorden van het nationaal park, de L149/218 ook
zeer mooi om te rijden. Wij reden ook de L11 en de B399, waar bij we
omreden over de K36 , een heel mooi weggetje langs een riviertje, de
Kali.
Het
vermelden waard is nog dat we op de heenreis in een dorpje werden
aangehouden door de politie, met de mededeling dat er vlak voor het
dorpje een kruising was met een maximum snelheid van 70 en dat ik
daar 95 reed. Ik moest me melden in een busje, proces verbaal in
3-voud en een boete van € 95,- , direct te pinnen.
Jan
Auke reed als laatste en moest iets bijhalen, zodat hij 98 reed en €
98 boete kreeg. De middelste 3, Janneke, Willeke en Willem kregen
geen boete.
Jammer
van de 95 en 98 euro, maar in Nederland waren we minstens het 2
eenvoudige kwijt geweest en hadden we alle 5 een boete gekregen omdat
in Nederland boetes dienen om het tekort op de begroting te
bestrijden en niet, zoal hier, de mensen ''AU'' laten zeggen zodat ze
zich een beetje inhouden. Dit laatste heb ik zeker gedaan: goed
kijken of en niet een verdachte auto staat bij een afslag.
Op
de terugweg heb ik die mooie bochten in de L116/128 ingepland, zodat
we ze toch gereden hebben. Wel de moeite waard: mooi strak asfalt en
schitterende bochten.
Op
1 van de foto's is een in tweeën gereden vogeltje te zien. Ik reed
met een mooi gangetje, en voelde een tik, even later zie ik de twee
helften van een vogeltje in de ruimte tussen mijn dij en de motor
liggen. Eindje verder op een P gestopt en de restanten in het gras
gelegd.
Janneke
reed achter mij en moest veren happen.
Op
de terug weg weer over Venlo, nu op de borden gereden, volgens Karin
reden we door het weiland, maar het was wel sneller.
Bij
de laatste stop na Zwolle nog even gebeld met de moeder van Willem,
die met Hans en Syberen ook onderweg was en het bleek dat ze vlak achter
ons zaten, dus even gewacht en Syberen vond het prachtig (hij vind
alles prachtig).
Van
te voren tikkertje gespeeld, niet omdat we dat zo leuk vinden maar om
warm te worden.
We
kwamen dinsdag 14 mei 's avond terug en donderdag naar Ate / Esvana
voor een nieuwe achterband en remblokken om goed voorbereid aan
Ierland te beginnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten