woensdag 15 mei 2013

2013 05 09 Eiffel Wascheid, motorvakantie met de Kinderen.

2013 05 09 Eiffel Wascheid, motorvakantie met de Kinderen.
Do9mei t/m di14mei 2013 motorvakantie Eiffel, weer naar Wascheid

Het is onderhand een traditie: met de kinderen op motorvakantie, liefst naar de Eiffel
Zo ook dit jaar, vertrek op donderdag 9 mei, met mooi motorweer: geen regen en niet te warm.
Janneke wilde niet over de twee provinciën weg omdat ze die alle dagen al rijdt en daarom gereden over Heerenveen, Zwolle, A50 volgen tot knooppunt Eewijk en via Venlo (Waar we de oude route door de stad namen omdat Karin de nieuwe rondweg niet kende), Duitsland in.
De A61 volgen tot bij Elsdorf en binnendoor over de B477 en later kleinere wegen tot Wascheid, waar we nog niet eens verwacht werden. 
Gelukkig staat het telefoonnummer op de naamplaat naast de voordeur en 1 van de eigenaren kwam vlot en toen konden we beginnen met het verdelen en inrichten van de kamers.
W&W, samen met J&JA op de grootste kamer, de ouders van Willem op de grote kamer daar tegenover, Syberen op de kamer daarnaast en ik op het kleinste kamertje, achter de douche ruimte.

Ik had routes gezocht op internet en de zo aangepast dat ze vanuit Wascheid starten en een paar km voor Wascheid eindigden. 
Dit laatste is noodzakelijk omdat je anders bij de start niet weet welke kant je uit moet en als je de route verkeerd om rijdt navigeert hij nog beroerder dan normaal.

De combinatie Zumo – Scala rider werkte soms goed en soms slecht (heel erg vervormd geluid, niet om aan te horen en soms was er helemaal geen muziek uit te krijgen.
De route aanwijzingen hielden ook wel eens halverwege de dag op, wat geen groot gemis was, omdat ze alle route punten 2 of 3 keer vermeld en daar wordt je sch...ziek van. 
Als je dan stopte en de scala rider uit zette begon ze alle gemiste route aanwijzingen alsnog op te lepelen.




De MTV van Jan Auke en de Yamaha van Willem


De nieuwe Dauville van Janneke


Wat eten, Drinken, even omlopen, allemaal even plassen en weer verder.

De Hoge Eiffel, nationaal park.


Koffie met iets erbij, vanwege het iets mindere weer.
Mijn smart Phone moest gekoppeld aan Gmail om het telefoonboek er in te laden, maar was ook gekoppeld aan facebook zodat ik een gigantisch telefoonboek had en als de Zumo ging koppelen aan die telefoon was hij uren van slag omdat hij alle keren opnieuw dat hele telefoonboek wilde overbrengen in de Zumo. 
Je kon het wel uitzetten, maar dan was je niet bereikbaar. (anders ook niet, maar dan had je nog de illusie dat je je best gedaan had).

Het wissen van contacten is ten enenmale onmogelijk met deze HTC zodat ik, eenmaal thuis, mijn toevlucht heb moeten nemen tot het wissen van alle gegevens door het toestel opdracht te geven terug te gaan naar fabrieksinstellingen en daarna heb ik handmatig alle relevante adressen er 1 voor 1 weer in getikt, samen met de telefoonnummers, en nooit weer de telefoon koppelen met de computer.
Jan Auke had er een mooie naam voor: Amerikaanse Meuk! 
Wat komt er uit Amerika een werkt wel goed?
En dan te bedenken dat we van plan zijn hun straaljager te kopen, dat wordt nog erger dan die treinen uit Italië.

Voor de rest hebben we alle dagen mooi gereden, routes niet al te lang en weinig regen gehad.
Wel de routes ingekort,
De mooiste bochten zaten bij het stuwmeer bij Rurberg in het noordwesten van Nationalpark Eiffel, maar toen wij daar waren was het weekend en omdat er te veel halve garen zijn die te snel door deze bochten willen is deze weg de L116/166/128 in het weekend afgesloten.
Overigens was het stukje ten noorden van het nationaal park, de L149/218 ook zeer mooi om te rijden. Wij reden ook de L11 en de B399, waar bij we omreden over de K36 , een heel mooi weggetje langs een riviertje, de Kali.

Het vermelden waard is nog dat we op de heenreis in een dorpje werden aangehouden door de politie, met de mededeling dat er vlak voor het dorpje een kruising was met een maximum snelheid van 70 en dat ik daar 95 reed. Ik moest me melden in een busje, proces verbaal in 3-voud en een boete van € 95,- , direct te pinnen.
Jan Auke reed als laatste en moest iets bijhalen, zodat hij 98 reed en € 98 boete kreeg. De middelste 3, Janneke, Willeke en Willem kregen geen boete.
Jammer van de 95 en 98 euro, maar in Nederland waren we minstens het 2 eenvoudige kwijt geweest en hadden we alle 5 een boete gekregen omdat in Nederland boetes dienen om het tekort op de begroting te bestrijden en niet, zoal hier, de mensen ''AU'' laten zeggen zodat ze zich een beetje inhouden. Dit laatste heb ik zeker gedaan: goed kijken of en niet een verdachte auto staat bij een afslag.
Op de terugweg heb ik die mooie bochten in de L116/128 ingepland, zodat we ze toch gereden hebben. Wel de moeite waard: mooi strak asfalt en schitterende bochten.


Op 1 van de foto's is een in tweeën gereden vogeltje te zien. Ik reed met een mooi gangetje, en voelde een tik, even later zie ik de twee helften van een vogeltje in de ruimte tussen mijn dij en de motor liggen. Eindje verder op een P gestopt en de restanten in het gras gelegd.

Janneke reed achter mij en moest veren happen.

Op de terug weg weer over Venlo, nu op de borden gereden, volgens Karin reden we door het weiland, maar het was wel sneller.
Bij de laatste stop na Zwolle nog even gebeld met de moeder van Willem, die met Hans en Syberen ook onderweg was en het bleek dat ze vlak achter ons zaten, dus even gewacht en Syberen vond het prachtig (hij vind alles prachtig).
Van te voren tikkertje gespeeld, niet omdat we dat zo leuk vinden maar om warm te worden.

We kwamen dinsdag 14 mei 's avond terug en donderdag naar Ate / Esvana voor een nieuwe achterband en remblokken om goed voorbereid aan Ierland te beginnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten