2009 03 16 01 maandag Heenreis naar Caïro.
Maandag 16 maart 2009
Maandag 16 maart 2009
Om 5 uur op schiphol zijn. Hoe laat moet je dan opstaan?
‘’Stel je voor dat je een lekke band krijgt’’
We werden het eens op kwart voor drie rijden, ik om kwart over 2 op, Janke 2 uur.
Eerst maar rijden, onderweg de thee gedronken die Janke ’s morgens had gezet en de boterhammen gegeten die we de vorige avond al hadden gesmeerd.
Er was ook nog koffie.
Er was ook nog koffie.
De creditkaart werd geaccepteerd, het voordeliger parkeren op P3 werkte dus.
Uiteraard al om kwart voor 5 in de vertrek hal, inschequen ging vlot.
De gate was nog dicht maar die ernaast was open, dus die genomen.
De gate was nog dicht maar die ernaast was open, dus die genomen.
Het reguliere gedonder, alle bagage moest gescand, de riem moest uit de broek de laptop uit de tas en uiteraard piepte het poortje, je hebt een stalen pen in je been of je hebt hem niet, dus fouilleren, dan alles weer inpakken en een klote eind lopen naar de gate, ondanks de lopende trottoirs, en bij de gate nog 1 uur wachten, maar na een half uur werden we verzocht de wachtruimte te verlaten omdat we alsnog en weer gescand moesten worden.
Hadden we maar moeten wachten tot de juiste poort open ging, dus weer alles uitpakken, riem uit de broek, en het poortje piepte, zelfs de schoenen moesten uit, hielp vanzelf ook niet, voor de tweede keer gefouilleerd.
Weer wachten maar toen boarden, zoals dat heet.
Vliegtuig helemaal vol, als je dan die kleine vleugels zag en hoeveel er in dat vliegtuig ging dan denk je: die komt nooit van de grond, maar dat viel mee, een uur later waren we op Kloten, het vliegveld bij Zurich.
Hadden we maar moeten wachten tot de juiste poort open ging, dus weer alles uitpakken, riem uit de broek, en het poortje piepte, zelfs de schoenen moesten uit, hielp vanzelf ook niet, voor de tweede keer gefouilleerd.
Weer wachten maar toen boarden, zoals dat heet.
Vliegtuig helemaal vol, als je dan die kleine vleugels zag en hoeveel er in dat vliegtuig ging dan denk je: die komt nooit van de grond, maar dat viel mee, een uur later waren we op Kloten, het vliegveld bij Zurich.
Reisleidster Willy op de trap op Kloten. |
Volle Bak naar Cairo. |
Weer einden lopen, zo waar een stuk met een onbemande metro en weer controle met het bekende poortje, zelfde ellende en weer gefouilleerd.
Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
Cairo was 3 en een half uur vliegen, we zaten in het midden dus weinig uitzicht.
Mensen bij het raampje hadden op het eind zelfs zicht op de piramiden.
Mensen bij het raampje hadden op het eind zelfs zicht op de piramiden.
Bij het uitstappen merkte je meten de oosterse sfeer, buiten de luchthaven werd het rap erger.
Ik heb heel wat verkeer bende mee gemaakt, maar Cairo sloeg alles.
Recht houden?
Waarom?
Degene die het minst zuinig is op zijn auto heeft voorrang, kwestie van gewoon doorrijden.
De gids vertelde dat het doorsnee salaris hier omgerekende 40 euro per maand is.
Waarom?
Degene die het minst zuinig is op zijn auto heeft voorrang, kwestie van gewoon doorrijden.
Willy bij onze bus. |
Reserve reisleidster Margriet had gelijk sjans |
De gids vertelde dat het doorsnee salaris hier omgerekende 40 euro per maand is.
Het laatste stuk weg naar het hotel was zelfs onverhard,
De kamers hebben wel internet, maar je hebt wel een wachtwoord nodig en het kamernummer werkt niet.
Janke ligt nu in het bad, het is nu 6 uur plaatselijke tijd = 5 uur Nederlandse tijd.
Het zal mij benieuwen of je bier kunt krijgen, die moslims mogen graag hun wetten aan anderen opleggen.
Vanwege de lange tijd tussen het kleine bakje rijst om 11 uur in het vliegtuig viel ik zowat flauw van de honger.
Na een uitgebreide maaltijd voelde ik me een stuk beter.
Na een uitgebreide maaltijd voelde ik me een stuk beter.
Morgen 10 voor acht vertrek naar de piramiden.
Dat wordt half 7 opstaan!
En dat heet dan vakantie.
Dat wordt half 7 opstaan!
En dat heet dan vakantie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten