woensdag 20 april 2011

2011 05 15 09 gepost op nl.reizen en nl.vliegen 7b

2011 05 15 09  gepost op nl.reizen en nl.vliegen (gefingeerde datum) 7b

Gepost op nl.reizen

We waren rond half twaalf op het vliegveld Ataturk. Op de monitoren stand
onze vlucht wel vermeld, maar met niets erachter.

Op de incheckbalies stond alleen turkish Airlines, ook geen verdere
informatie over welke vluchten je waar moest inchecken.

Eerder vluchten hadden de vermelding:""wait in lounge'' dus wij wachten en
zochten iets te eten. Een uur later, nog steeds de informatie ''wachten''
maar toch maar vragen bij de infobalie en we konden in willekeurig elke
balie inchecken, dus in de rij gaan staan.

Maar dat schoot niet op, er waren maar een paar balies bemand en na een half
uur vroeg ik een beambte of dit wel goed kwam met onze vlucht naar
Amsterdam, we werden uit de rij gehaald en meteen naar een incheckbalie
gebracht, en daar kregen we te horen dat de gate al dicht was.

Dat was 45 minuten voor take-off tijd. We werden verwezen naar de
verkoopbalie van turkish air en die wilden de ticket niet omboeken, maar we
konden alleen tegen de volle prijs een nieuwe ticket boeken, en we hadden
geen andere mogelijkheid  dan 1075 TL = meer dan 500 euro te pinnen om een
nieuwe ticket te krijgen op een vlucht van 6 uren later.

Toen hebben we onze koffers afgegeven en zijn door de douane gegaan en
kwamen in de lounge, dat betekende dus wel degelijk wachtkamer, maar dan na
inchecken en douane. Hoe konden wij dat weten?

Wel konden we nog zien dat de laatste mensen aan boord van onze vlucht
gingen.

Waarom niet op de monitoren bij de vluchtnummers de informatie ''inchecken''



Ik heb een vriendelijke Engelstalige brief geschreven. Met uitleg en het
verzoek om geld terug gave, maar geen reactie gehad.



Iemand enig idee hoe hier verder mee?


En ook:


Vliegen



Aan de hand van de reacties op'' cheap tickets'' en ''Istanboel'' de
volgende waarschuwingen:



1          Als je een ticket boekt, ga er dan niet vanuit dat dat zo is. Als
ze jouw ticket kunnen door verkopen aan iemand die er meer voor betaald, dat
mogen ze dat doen.


2          De kans hier op is groter naarmate het ticket goedkoper was, maar
wat goedkoop is moet je maar aanvoelen.


3          Ook als je via een reisbureau boekt kan je dit overkomen.


4          Als de informatie hierover jou niet bereikt is dat niet hun
probleem.


5          Mocht dit jou een hele vakantiedag kosten, dan kun je dit niet
ergens declareren.


6          Ook al heb je de informatie goed begrepen, toch aansluiten in de
rij voor de informatiebalie, je kunt nooit weten.


7          Als er achter jou vlucht niets staat, betekend dat: ''inchecken''


8          ''wait in lounce ''betekend: wacht in wachtkamer'' toch navragen
bij de infobalie.


9          Dat de lounce=wachtkamer, pas na inchecken en douane is, dien je
te weten.


10        De maatschappij is volkomen legaal bezig als ze jou voor de retour
ticket meer laten betalen dan de heen en terug ticket samen kostten.


Ik heb de schade ook geclaimd bij de doorlopende reisverzekering van Unive, maar die wilden ook niet betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten