donderdag 3 mei 2012

2012 05 03 04 do. Garage en Katerini

2012 05 03 04 do. Garage en Katerini

Donderdag 3 mei 2012 camping Odysseia
Katarini, garage 

Mijn eerste idee was om het oorspronkelijk plan te volgen en naar Berea te rijden en daar een garage zoeken, de auto achterlaten en dan terwijl die gerepareerd wordt, Berea te bekijken, net als vorig jaar bij Eisenach.
Maar de kans is groot dat de auto niet in een keer gerepareerd kan worden omdat er waarschijnlijk onderdelen besteld moeten worden en dan moeten we 2 keer die 65 km naar Berea rijden.
Volgens mensen op de camping was er op de weg naar Katerini een hele ris garages en dat was aanmerkelijker dichter bij dan Berea, dus op naar Katerini. 


De bewegwijzering hier is niet best en alleen een plaatsnaam invoeren in Karin wil ook niet, ze wil per se een adres, dus maar lukraak wat ingevoerd.
Eenmaal in Katerini weden we de vreemdste kanten opgestuurd, en nergens een citroen garage, wel Toyota en andere merken.
Toch maar ergens stoppen en Karin alle autobedrijven laten opzoeken, alleen vermeld ze de eigenaar en niet het merk, zodat dat weinig opschiet als ze er 25 vind.
Er tegenover stond ook iemand wat op te zoeken dus ik er met de lijst van de Zumo naar toe en die meneer wees de eerste aan.
Zal wel, was er vlak bij, dus toch maar erheen, konden we altijd daar vragen waar wel een Citroën dealer was.
Janke zag een groot bord met het Citroën logo boven de garage uitsteken.
Beneden een garage en boven de receptie.
Als top-down Nederlander dus naar de receptie met de mededeling dat we pech met onze auto hadden, maar beneden waren de boys en konden me wel helpen.
Auto op de brug, kijken en ze vonden lekkage van de uitlaat, en volgens hen kon dat de oorzaak wel eens zijn dat de turbo zijn werk niet goed deed.
Maar pas na 14.00 uur zou er iemand zijn die dit kon repareren, dus wij eerst de stad maar even in, mijn mobiel nummer gegeven zodat ze me konden bereiken en fietsen uit de auto en de stad in.
Boterhammen in de auto achter gelaten en daarom op zoek naar iets eetbaars.
Ik vond een konditorei, maar dat leek Janke niet goed en de pizzeria die we vonden ging pas om 19.00 uur open, maar vanuit een kelder werden worstenbroodjes verkocht, en wij op een krukje er voor en lekker gegeten voor 2,5 euro.
We vonden een kerk, die was nog open ook, mooi beschilderd van binnen, we konden de meeste afbeeldingen wel herkennen, allengs werd het drukker en buiten stond een begrafenis auto.
Toen zijn we maar vertrokken.
Toen ontdekte ik dat de accu van mijn mobile telefoon leeg was, en daarom maar terug naar de garage, daar konden we in de schaduw wachten.
We hadden al een supermarkt en een kantoorboekhandel gevonden en konden de tijd doden met Griekse sudoku’s
Die boekhandel had ook 0,7 mm stiftjes voor vulpotloden, die heb ik Nederland nog nergens kunnen vinden.
We kregen ijskoffie en het lassen ging goed, proefrit, zelfde ellende, zwarte rook en onregelmatig lopen.
Ik samen met de hoofdmonteur naar een diesel specialist, weer zoeken en kijken, maar terug in de citroen garage bleek de luchtslang tussen turbo en inlaat gebarsten, dat was de plof die we hoorden.
Geloof het of niet, maar ze konden het ter plekke repareren, volgens hun zeggen bleef het jaren heel, misschien hebben ze er ook wel een nieuwe ingezet.
Maar het roken is over en hij trekt weer als een locomotief.
Ze waren meer dan een kwartier bezig met het invoeren van al mijn gegevens en een rekening te maken en het eind bedrag was 20 euro 91
Ze wilden die laatste euro niet eens hebben.
Ik heb wat van het ’s morgens gekocht bier uitgedeeld en dat wilden ze wel hebben.
Ik kreeg wel het advies er thuis naar te laten kijken omdat de katalysator niet goed was. 
Volgens mij zit er helemaal geen katalysator op, maar ik zal Pieter vragen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten