2012 05 26 20 za. Patras, St Andreas,.inschepen
Hij was zelfs open, en mooi beschilderd, veel scènes uit de Bijbel die we konden herkennen, serie heiligen waarvan de Griekse naam ons niets zei, behalve Andreas natuurlijk.
Zelfs enige stukken van het originele kruis stonden er achter.
Het is maar goed dat ze hem Heilig hebben verklaard, het duurde 2 dagen voor hij dood was.
Nog stukje om gefietst terug naar de Auto, het was onze laatste Griekse stad en we waren voor 4 uur terug zodat we tijd genoeg hadden om de spullen te pakken die we aan boord denken nodig te hebben.
Netjes, klein maar gerieflijk, deze keer zonder mogelijk derde bed.
Buiten gekeken naar het laden van het schip en 20 over 6 kwamen we los van de kade.
Lekker buiten onze boterhammen opgegeten, ons zalf getrakteerd op 2 koffie met 1 broodje wat we deelden, toch weer 10 euro,
Zaterdag 26mei 2012.Griekenland 17 inschepen
We konden het rustig aan doen, we hadden de hele dag om de
boot van 6 uur te halen.
Vanaf camping Kato Alissos naar de boot was nog geen uur
rijden.
Er was internet, voordat het werkte moest ik me door een
brij van allerhande waarschuwingen heen klikken en weer de opmerking of ik
verder wilde gaan zonder de invoegtoepassingen en of ik die ook wilde
toepassen, wat dan vervolgens weer niet blijkt te kunnen.
Enfin, mail bekeken en gemeld aan de bekenden waar we het
mail adres van hebben, wat onze planning is, waar we zaten en de laatste
verslagen gemaild.
En sites bekeken van campings voor de terugweg.
En sites bekeken van campings voor de terugweg.
Halverwege: laptop op zwart.
Geen stroom meer.
Geen stroom meer.
Onze Nederlands buren zijn op weg met een caravan, twee keer
zo groot als de onze, zelfs een douche aan boord, maar als die hun oven
aanraken springt de aardlek beveiliging eruit, meestal die van hun caravan,
maar soms ook die van de camping.
Nieuwe caravan en de tweede nieuwe oven.
Volgens mij een bedradingsfout in de caravan.
Nieuwe caravan en de tweede nieuwe oven.
Volgens mij een bedradingsfout in de caravan.
Ik kon met een omvormer op de auto accu verder.
Karin de weg naar de steiger laten berekenen en toen we in Patras
waren stonden er borden voor alle schepen naar Italië, die gevolgd, Karin kan
altijd nog her berekenen en misschien kwamen we zo wel bij de vertrekhaven uit.
Later op Google earth gezien dat dit een nieuwe haven was.
Karin stuurde ons naar de oude, die verder weg lag.
Later op Google earth gezien dat dit een nieuwe haven was.
Karin stuurde ons naar de oude, die verder weg lag.
Nu, het leek er wel op: een parkeer terrein, en nergens
verdere aanwijzingen, na enig dwalen toch maar geparkeerd en op weg naar het
restaurant, misschien konden die ons verder helpen.
Voor dat restaurant zat een Nederlandse chauffeur, die ons had zien zoeken en die vertelde dat we in dat grote grijze gebouw moesten zijn, dus daar heen gelopen en inderdaad, op de gevel (niet op het dak, dan kun je het van veraf zien) de logo’s van de diverse ferry maatschappijen, ingecheckt, en met de combinatie door de controle, ze wilden zelfs in de caravan kijken, ik vroeg waarom, ''persons’’ Controle op verstekelingen.
Voor dat restaurant zat een Nederlandse chauffeur, die ons had zien zoeken en die vertelde dat we in dat grote grijze gebouw moesten zijn, dus daar heen gelopen en inderdaad, op de gevel (niet op het dak, dan kun je het van veraf zien) de logo’s van de diverse ferry maatschappijen, ingecheckt, en met de combinatie door de controle, ze wilden zelfs in de caravan kijken, ik vroeg waarom, ''persons’’ Controle op verstekelingen.
Toen was het rond 1 uur, volgens Janke te weinig tijd om
Patras in, maar ik vroeg aan de beambte hoe laat we terug moesten zijn, ‘’Five
O Clock’’ en ik had vanmorgen bij bezienswaardigheden ontdekt dat de apostel Andreas
hier is gekruist, inderdaad, op een Andreas kruis, en dat zijn schedel hier
weer is en dat ze er de grootste kerk van de Balkan voor hebben gebouwd, daar
wilde ik wel heen, maar ik kon hem op map source niet vinden.
Ik vroeg diezelfde beambte, ‘’Church’’ verstond hij niet, ‘’St Andrews’’ ook niet, maar Andreas wel en de biddende bewegen maakte alle duidelijk, die kerk was 3 km, gewoon weg volgen, kon niet missen, toen ging Janke akkoord, nadat ik beloofd had voor half vijf terug te zijn,
Ik vroeg diezelfde beambte, ‘’Church’’ verstond hij niet, ‘’St Andrews’’ ook niet, maar Andreas wel en de biddende bewegen maakte alle duidelijk, die kerk was 3 km, gewoon weg volgen, kon niet missen, toen ging Janke akkoord, nadat ik beloofd had voor half vijf terug te zijn,
Toen we de fietsen hadden uitgeladen, kwam diezelfde beambte
aanlopen en vertelde dat we verder op moesten parkeren, bij ‘’B’’ of ‘’C’’.
Dus ik achter het stuur en Janke vond dat ze even kon lopen, nergens ‘’B’’ wel een leeg paaltje, toch daar maar geparkeerd,
Janke kwam aanlopen met mijn fiets, ik daarop om die van haar te halen, maar die stond op slot, je kunt nooit weten op een totaal verlaten parkeer terrein.
Dus ik achter het stuur en Janke vond dat ze even kon lopen, nergens ‘’B’’ wel een leeg paaltje, toch daar maar geparkeerd,
Janke kwam aanlopen met mijn fiets, ik daarop om die van haar te halen, maar die stond op slot, je kunt nooit weten op een totaal verlaten parkeer terrein.
Toen we op de fiets door diezelfde controle wilden, werden we
toch tegengehouden, uitgelegd dat onze caravan daar stond en dat we Patra even
in wilden, toen was het goed.
Minder drukke bende dan in Athene en wel langs de autoweg
fietsen.
De kerk stond wel in Karin/map source, maar met zijn Griekse naam: ''Ieros Naos Agiou Andreou'', ja en als je dat wist was het ook wel te herleiden.
De kerk stond wel in Karin/map source, maar met zijn Griekse naam: ''Ieros Naos Agiou Andreou'', ja en als je dat wist was het ook wel te herleiden.
Hij was zelfs open, en mooi beschilderd, veel scènes uit de Bijbel die we konden herkennen, serie heiligen waarvan de Griekse naam ons niets zei, behalve Andreas natuurlijk.
Zelfs enige stukken van het originele kruis stonden er achter.
Het is maar goed dat ze hem Heilig hebben verklaard, het duurde 2 dagen voor hij dood was.
Nog stukje om gefietst terug naar de Auto, het was onze laatste Griekse stad en we waren voor 4 uur terug zodat we tijd genoeg hadden om de spullen te pakken die we aan boord denken nodig te hebben.
Bij de controle werden we tegen gehouden,
Iedereen kan wel zeggen: ‘’mijn caravan staat daar’’
Janke op zoek naar de boot kaartjes, maar daar kwam die eerdere beambte, die ons herkende en toen mocht we zonder problemen door.
Iedereen kan wel zeggen: ‘’mijn caravan staat daar’’
Janke op zoek naar de boot kaartjes, maar daar kwam die eerdere beambte, die ons herkende en toen mocht we zonder problemen door.
Daarna bleek dat we toch op de verkeerde boot stonden te
wachten, gelukkig vertrok die eerder zodat we daar ruim op tijd achter kwamen en
na lang wachten rond kwart voor 6 mochten we aan boord, stroom aansluiten op
auto en caravan, extra drinken in de koelbox, 2 rugtassen en de laptop mee en op zoek naar de hut.
Netjes, klein maar gerieflijk, deze keer zonder mogelijk derde bed.
Buiten gekeken naar het laden van het schip en 20 over 6 kwamen we los van de kade.
Lekker buiten onze boterhammen opgegeten, ons zalf getrakteerd op 2 koffie met 1 broodje wat we deelden, toch weer 10 euro,
De route loopt langs Kafalonia, en dank zij Karin wisten we
waar we waren en dat we 43 km/h varen.
In de hut zitten puzzelen en lezen en om half 12 weer naar
buiten omdat we toen in Igomentia waren.
Er gingen geen auto´s af, waarom of er dan in Patras sommige
trailers er achteruit op moesten was ons dus niet duidelijk, ook nu weer
moesten sommige er achteruit op.
We hadden zelf drinken meegenomen en daar het laatste van
opgedronken en lekker geslapen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten