dinsdag 31 juli 2012

2012 07 31 03 Slovenie Triglav, Nassveldpas 3

3 di 31 juli  2012 07 31  Slovenie Triglav, Nassveldpas 3
Karinthië D Slovenie HMR 279 km 4:17:08

Route eerst richting zuiden, mooie bergpas met mooie bochten, later smal weggetje door een mooie kloof en toen door Italië parallel aan de A23, wat veel mooier reed.
Bij de grens naar Slovenië had ik mijn paspoort ook al niet nodig en later rechtsaf langs de Triglav berg en nationaal park.
Halverwege een parkeer terrein waar je dwars door een berg heen kon kijken.

De vele haarspeldbochten bestonden uit kleine vierkante steentjes, niet glad, wel hobbelig.

Halverwege herkende ik de Camping met restaurant waar ik in 1997 gekampeerd heb en van waaruit ik samen met mijn zoon Hessel en zijn vriend Jan Sietse een gedeelte van de Trigav beklommen heb.
Andere bergpas Slovenië uit, langs Lago del Predi en daarna geluncht (spaghetti, wat anders?) weer door die mooie smalle kloof en toen via de Nassveldpas Oostenrijk weer in.
Nog een stukje om vanwege de mooie bochten en toen zaten de 286 km er op.

maandag 30 juli 2012

2012 07 30 02 maandag, Staller Sattel. 2

2012 07 30 02 maandag, Staller Sattel.
2 Ma30 juli Staller Sattel.  20120730 Oostenrijk, Staller Sattel. 2
Oostenrijk A Staller Sattel  HMR 192 km 2:37:43

Zondag avond na het eten kregen we de route voor de volgende dag en vanwege de weersverwachting was de keus op de Staller Sattel gevallen.
Het is een bergpas op de grens van Oostenrijk en Italië, die gedeeltelijk maar 1 auto breed is, zodat van boven naar beneden je groen licht hebt het eerste kwartier van het uur, dan heb je nog een kwartier om beneden te komen en van beneden naar boven stond het licht van half tot kwart voor op groen.

Dus wachten op groen licht.
Mooie route, Italië is ook mooi,

Onderweg u in de lobby van hotel Capriolo waar ze WIFI hebben mijn mail gelezen en de familie op de hoogte gesteld van mijn laatste belevenissen.
Lekker bakje Cappuccino en een spaghetti Bolognaise als lunch. Mooie wegen en droog weer.
Tussen Abfaltersbach en Leisach over de L324, veel mooier.
Pas terug in Hotel Gailbergerhof begon het te regenen.

vrijdag 27 juli 2012

2012 07 27 01 Motorvakantie Oostenrijk heenreis 1

2012 07 27 01 Motorvakantie Oostenrijk  heenreis
Motorvakantie Oostenrijk 27 juli heenreis 1
Heenreis:1 Motorvakantie Oostenrijk 27 juli – 7 augustus 2012
1 Ropta tot Aschaffenburg                521 km 5:18:38
2 Schweinheimer Strasse 117 tot Bihle r 463 km 5:22:44
3 Bihler tot 567     204 km 2:35:46

Vrijdag 27 juli al om 8 uur vertrokken, Janke moest vroeg ergens zijn en omdat ik samen met haar wilde ontbijten, kon ik ook vroeg weg.

Woensdag nog een nieuwe jas gekocht (de vorige was na 12 jaar niet meer waterdicht ) en me ook een speciaal hemd laten aansmeren, kostte maar liefst 50 euro, maar moest veel beter voldoen dan de katoenen hemden die ik altijd draag.

Voorbij Hoogeveen was ik mijn route kwijt; ik had eerder rechtsaf gemoeten. Truus op Herberekenen en zo vond ik de mooie route terug.
Nog even dankbaar omhoog gekeken omdat ik het bordje split niet had genoteerd en toch niet geslipt ben.
Pas mij Munster de A1 op. Later nog een stukje A45 maar onder Hagen zaten er zulke mooie bochten in de parallel weg dat ik die genomen heb en langs de Biggensee het Sauerland in.
Bij een twijfelachtige weg afzetting er na veel kilometers over slecht gravel achter gekomen dat ik er toch niet langs kon (sleuf dwars over de weg) en het hele klote eind terug moest. Toch maar de bordjes ''Umleiting'' gevolgd en na 2 keer herberekenen toch nog een stuk route gereden.
Toch maar weer een stuk A45 tot Aschaffenburg waar ik bij Hotel Altes Sudhaus een kamer had gereserveerd. Ik kon het Hotel eerst niet vinden omdat de locatie niet helemaal klopte met Truus, maar de Eigenaar vroeg of ik Herr Eizema was. Kamer 8, Keuze uit 2 bedden, wc en Douche, alles wat ik wens. Even gevraagd naar een restaurant en 5 min lopen was een Italiaan waar je prima kon eten. Buiten was een terras achter een parkeerplaats.
Op de kamer nog wat water gedronken en op tijd gaan slapen.

Zaterdag 28 juli om 8 uur ontbijt, sober maar voldoende; geen scrambled egs en zo, maar wel een eitje en lekkere broodjes, geen bruin brood.
Toen ik wilde vertrekken vroeg ik om koffie voor onderweg en ze vroeg meteen of ik uit Nederland kwam. Ik wilde afreken en vroeg me al af of er beneden wel iemand was op de receptie, maar ik moest boven betalen, bij dezelfde dame die het ontbijt deed. 49 euro, inclusief stalling van de Motor in een grote schuur die niet eens op slot ging, maar volgens de manager gebeurde er nooit wat.
Motorkleren aan inclusief het nieuwe hemd, wat toch wel goed voldoet en grotendeels de route gereden die ik gekregen had van Horizon motorreizen.
Half 5 was ik al in Bad Aibling waar ik in Hotel Bihler Am Kurpark een kamer gereserveerd had.
Deze garage kon wel op slot. Weer een Italiaan en weer geen bier in het hotel te krijgen.
Het leek me een goed idee om nu alvast te tanken. Truus wist een tankstation op korte afstand, aan de andere kant van het stadje, maar de binnenstad lag overhoop en na een stuk over een smal voetpad kon ik echt niet verder, dus moeilijk keren, omrijden, weer keren, nog eens goed op het kaartje van de Zumo kijken en na lang omrijden vond ik het tankstation.
De volgende morgen, zondag 29 juli, bleek er ook vlakbij een tankstation te zijn op de route naar Oostenrijk.
Stukje over de A8 om de route van Horizon op te zoeken en na 50 km reed ik Oostenrijk in.
Mooie weg, maar de zon liet het af weten en zo nu en dan een beste bui.

De nieuwe jas bleek waterdicht en dankzij het nieuwe hemd kreeg ik het niet snel te heet, maar ook niet te koud.
Lange tunnel. Eruit bleek het 10 euro te kosten. Het was de Felbertaueren tunnel

Mooie uitzichten in de regen.

Rond twee uur een enorme stortbui met hagelstenen zo groot als knikkers. Op de helm, Jas en broek kon het geen kwaad, maar op de handen deed het pijn.
Als een verzopen kat kwam ik in Hotel Gailbergerhof in Oberdrauburg. Gelukkig hadden ze een droog ruimte.
Ik was veel te vroeg en moest tot 4 uur wachten tot dat John Vermeent kwam en we onze kamers kregen.

Hotel Geilbergerhof staat als Wolfgang Pirker op Google Earth. maar daar is wel de site te vinden: Internet: http://www.gailbergerhof.com  Pension Gailbergerhof           Wolfgang Pirker         Waidach 1      9781 Oberdrauburg   Tel.: +43 (0) 4710 2215                   Email: office@gailbergerhof.com