dinsdag 30 september 2014

2014 09 26 01 vr29sep tm wo1okt.2014   Heenreis, Autozug, Meyrueis, 1

2014 09 26 01 vr29sep tm wo1okt.2014   Heenreis, Autozug, Meyrueis, 1vr26sep tm wo1okt.2014   Heenreis, Autozug, Meyrueis, Chaos van Monpellier 1


Vr26sep          10 Vertrek naar Dusseldorf 
Drachten tot Schlagelstrasse    272 km    3:35:02   

Za27sep          Van Narbonne naar Meyrueis. Lege lelefoon. 
01 Cathédrale Saint-Just tot HOTEL Saint-Sauveur    238 km    4:18:12   

Zo28sep          Chaos van Montpellier + viaduct van Milau..
40 HOTChaos+Milau    203 km    3:31:58    

Ma29sep         regen; rustdag

Di30sep          Met Engelsman langs Abime de Bramabiau en gravelweggetje.

wo31sep         van hotel Saint-Sauveur in Meyueis naar boot Sete

Laatste week voor vertrek nogal wat problemen: de nieuwsbrief en de enquête van de anders actieven wilden niet lukken en de incasso run van scouting kon ik ook niet foutloos krijgen zodat de run van 1 oktober niet geïnd kon worden.
Janke zei op het laatst: ''ik zal blij zijn als je op de motor zit''.
Vrijdag 26 oktober op tijd weg voor een mooie route zonder veel snelweg.
Al vrij snel ging het mis: De Zumo navigeerde niet goed en na herberekening kwam ik pas aan nadat de trein vertrokken was. De oude 2610 deed het nog wel, maar is niet erg betrouwbaar meer, dus na een stop waarin ik ook meer kleren aangetrokken heb omdat het kouder was dan verwacht, over de snelweg en op de borden naar Düsseldorf en Autozug.
Ik moest er om 2 uur zijn en was er al om 1 uur.
Niks te krijgen en opstelterrein afgesloten.
Er kwamen meer auto's en alles moest op het krappe terreintje voor de afsluiting.
Pas kwart over 2 kwam er iemand die ons controleerde en toen mochten we het afgesloten terrein op en vrij vlot daarna van achter naar voren door alle andere wagons de motoren beneden stallen. De auto's kwamen boven. De bagage mee voor 1 nacht en alle losse spullen en wachten tot de rest van de trein voor de auto wagons gerangeerd werd en daarna op zoek naar goede wagon en gereserveerde zitplaats.
Mijn motor als 2de, achter mijn bagage.
Vertrektijd was 4 uur, maar we reden pas 16.35.
Wat zitten puzzelen en niet te laat naar de Speisewagen, maar ik was blijkbaar toch aan de late kant want alle tafeltjes waren al bezet.
Toch maar besteld om het bij een sta tafel op te eten, even later vertrokken er mensen en kon ik zitten.
De portie was voor mij te klein; ik had eerst Salat moeten bestellen, toetjes hadden zo ook niet, wel een rol koekjes, dus die maar opgekaand.
Tussen 9 en 10 stonden we stil omdat de trein anders gecombineerd moest worden vanwege verschillende vertrekplaatsen en bestemmingen.
Wel gezellige coupe-genoten en om half 11 de rugleuning horizontaal en zo werden er 6 slaapplaatsen gecreëerd waarvan er 5 bezet waren. Ik mocht gelukkig op een onderste.
De matras is normaal een zitting en knoerthard, maar toch goed geslapen en het ontbijt kwam niet al te vroeg, maar hield met 2 broodjes ook niet over.
Beetje opgefrist in een hokje waar je je kont niet kon keren, weer wat genieten van het zonnige uitzicht en na de stop in Avignon kon ik de brug ook nog even zien. Tegen 11 uur de warme motorkleren aan en volgens planning aankomst in Narbonne.
Buiten in de zon wachten op een pendelbus die ons naar de autowagons moest brengen, maar die bus was vol, en na lang wachten kwam er weer 1 en na een rondje Narbonne uitstappen en wachten tot alle auto's waren afgereden en toen alle spullen weer vast op de motor en al met al was het 1 uur voordat ik weer op de motor zat. Je bent dus 24 uren onderweg, waarvan je 6 uur staat te wachten. Kost ongeveer € 350 zonder diner.
De Cathédrale Saint-Just moet bijzonder zijn en ik had ook een mooie beschrijving gevonden op internet, maar kon geen veilige plek voor de motor vinden en had geen zin me om te kleden, wat voor de warmte wel noodzakelijk was dus rijden richting Cevennen.
1ste probleem: de accu van de smart phone was leeg en het laadsnoertje onderin de kano rol omdat ik dacht die pas in Meyrueis nodig te hebben.
2 de probleem: de Zumo deed het niet, hij gaf alleen een paarse lijn en meldde steeds: ''nadert'' meer niet en dat nam ook nog eens het hele scherm in beslag, op OK en binnen een paar seconden weer:''Nadert” over het hele scherm, erg irritant.
3 de probleem: de oude 2610 kon geen satellieten vinden.
Op goed geluk de stad uitgereden en na een herstart deed de 2610 het en zo op weg,
Onderweg lekker een pizza gegeten.
Ik vond ook dat klooster, Saint-Guilhem-le-Désert, erg toeristisch geen bewaakte parkeerplek dus de waardevolle spullen in de broekzakken en om de nek en met de warme motorspullen aan toch even rondgelopen.
In de Cevennen verreed ik me, ik reed links van water en had rechts moeten rijden.
Ik denk: er komt nog wel een brug, maar die kwam niet en de weg boog van de rivier af de bergen in.
Karin op her berekenen, aankomsttijd bleef hetzelfde dat bespaarde keren en terug rijden.
Even later stuurde ze me rechtsaf een geiten pad in. Toch maar proberen, maar het werd een gravelweggetje vol bochten en losse stenen D349 a. Ik dacht: '' het hoeft niet spannender, als ik hier kom te vallen vinden ze me nooit en bellen word ook niets met die lege accu.
Eerst ook nog bij de Grotte Des Demoiselles langs gereden en de afstand viel tegen, het begon donker te worden.
In donker haarspelden rijden had ik ook nog nooit gedaan, hoefde alweer niet spannender.
2 keer in verkeerd hotel en toen ik eindelijk de goede had, Saint-Sauveur, hadden ze geen kamer voor me. Ze hadden vaker problemen met My Booking.com (vreemd, ik nog nooit)
Ik mocht voor 1 nacht in het hotel van de buurman.



Beetje ingericht, motor in een garage die volgens hun niet op slot hoefde en vervolgens werd ik bij 2 restaurants geweigerd omdat ze gingen sluiten, de derde lukte wel en lekker gegeten, een Menu: eerst een salade en dan de hoofdschotel met toetje en drinken voor nog geen € 25.
Zondag de zelf gemaakte route over de nieuwe brug bij Milau.
Op de heenreis langs de Chaos van Monpellier, daar ben ik al eens geweest met mijn gezin in 1988, ik heb de kinderen geappt, maar ze wisten zich er niets van te herinneren.
De rode wandeling gelopen en die was mooi.

De Clown






Mooie wegen, droog, voor de brug moet tol betaald en dat bleek alleen te kunnen met een creditcard en die lag veilig in het hotel.
Geen andere optie dan achteruit, alle auto's achter mij ook en keren mocht ook niet.
Gezocht op de borden boven de tolpoortjes. Allen iets van speciale kaarten voor abonnementen.
Later kwam er iemand aanlopen die mij iets probeerde duidelijk te maken, waarschijnlijk dat ik daar niet mocht staan, maar ik kon hem duidelijk maken dat ik geen creditcard maar alleen contant geld bij me had.

Hij wees op een ander tolpoortje waar wel geld in kon.
Vroeger stond dat boven de poortjes aangegeven.
€5 biljet erin, 40 ct. terug, poort open, en rijden!
Vlak voor de brug was een parkeerterrein, daar koffie en toen de dure brug over, 1ste afslag er weer af en een twijfelachtig weggetje in wat volgens OSM wel een weg was en volgens CNE niet. CNE had gelijk, keren op een gravelweg omdat de weg was afgesloten met een slagboom, het was militair terrein.
Hele mooie route met ideale bochten, maar de weg werd druk bereden door campers, inhalen kon niet, jammer van de bochten.
Onder de brug door, daar was een parkeer terrein, met een gebouw waar je een (dure) rondleiding kon krijgen over de bouw van de brug, foto gemaakt en doorgereden.


Terug langs het riviertje de Tarn, weer onder de brug door gereden, In Milau over de oude brug over de tarn en via de D159 terug naar Meyrueis.

Zondag ook gereden. Maandag regende het, rustdag gehouden, 's avonds liep ik door Meyrueis en zag een motor staan en even verder zat een motorrijder, het bleek een Engelsman en we raakten aan de praat en later trof ik hem ook bij het eten.
De volgende dag dinsdag, hebben we samen gereden, was heel gezellig en toen we weer eens op een onverharde weg zaten vond ik het echt niet jammer dat ik niet allen was.
Normaal kampeerde hij altijd, maar moest in deze tijd van het jaar wel vroeg gaan slapen met dit slechte weer zat hij in het hotel naast mij.

Woensdag moest ik om half 11 in Sete zijn en het is volgens Truus 2 uren rijden, dus reken maar rond de 3 uren en daarom wilde ik om half 8 vertrekken uit hotel Saint-Sauveur in Meyrueis.
Ik vroeg of ik om 7 uur ontbijt kon krijgen. Dat kon niet.
Half 8 dan? Nee, half 9, verteld dat ik de boot moest halen, en als uiterste tijd hebben we kwart voor 8 afgesproken, hij zou regelen dat de persoon die het ontbijt verzorgde eerder kwam.
Ik dacht: half 7 op, motorkleren aan, spullen op de motor, motor voor de eetzaal, dan kan ik om 8 uur rijden.
Kom ik met mijn tassen en kanorol om half 8 bij de garage, zit die op slot. Rammelen, geen reactie. Spullen onbeheerd achter gelaten op de stoep tegenover de garage en naar de receptie, waar alleen een telefoon staat, alleen Frans, ik verstond ''un moment'', terug naar de garage, niemand en nog steeds op slot.
Dan maar naar de eetzaal, het liep tegen kwart voor 8, Niemand.
Weer naar de garage, ook niemand, terug naar de receptie, hoop Frans gepraat weer ‘’un moment’’.
Er zat niets anders op dan te wachten tot er iemand kwam, nu die kwam 5 over 8 en begon toen met koffie zetten, tafels dekken enz. pas om 20 over 8 kwam er iemand brood brengen.
Ik was zover dat ik dacht; ''vriezen we dood dan vriezen we dood'' de boot vertrok pas om 2 uur, maar die extra tijd was nodig voor laadtijd en de douane.
Om half 9 had ik genoeg gehad en ik vroeg de ontbijt man of hij wist hoe ik in de garage kon komen omdat daar mijn motor stond, Jawel! Hij had een sleutel.
Dus toen de motor uit de garage, alle spullen erop (later bleek dat er een flesje bier gebroken was en pas aan boord kwam ik daar achter.) dat het was 9 uur voordat ik reed.
Ik heb alles uit de kast gehaald en was om 11 uur in Nador, overigens is dat laatste stuk snelweg prachtig.
Op het haven terrein lang in de file, en geen idee waar ik moest zijn. Toen ik het opstel-terrein op reed vroeg iemand Motorgroupe ANWB? Ik blij. En even verder zag ik een groep motoren staan en een gele ANWB auto. Nog nooit zo blij geweest een ANWB auto te zien. Verteld waarom ik te laat was, was niet erg de boot had nu al een uur vertraging.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten