2016 05 21 02 za.Boot - Kempton - hotel
Nachtboot HvH – Harich
zat 21 mei van Harich naar 1a Kempton steam machine.
Toen ik ging ontbijten zag ik dat de boot al aanlag in Harich, Engels ontbijt met scranbeld eggs en ham, thee, jus en koffie.(zat bij de prijs in, dan zul je het eten ook!)
Toen ik omgekleed en wel weer op de gang stond, was iedereen al weg, weer het hele eind terug naar de gele trap, waar de lift onvindbaar was, dus 12 trappen naar beneden en beneden op dek 3 stond mijn motor moederziel alleen op mij te wachten.
Het is wel een fijne maatschappij om mee te varen; helemaal geen geroep van opschieten of zo, ik kon de motor niet los krijgen en dat werd vriendelijk voor mij gedaan.
Ik reed als laatste van boord, maar moest toch wachten bij de paspoort controle, maar nu maar op 3 auto's,
Route gevolgd, maar die hield op: was dus verkeerde kant op, dan keren en via mooie stuur wegen richting Londen.
Ik had 2 keer een Mc Donalds ingepland, maar die heb ik beide gemist.
Dan maar even op een P langs de weg. ik had water en cola bij me en wat heb je nog meer nodig?
Op de snelweg bij Londen toch verkeerde afslag, later ontdekt dat het een fout via punt was, wat naast de weg stond en dus op een onmogelijk parallel weggetje en pas al je daar achter bent kun je weer proberen op de hoofdweg te komen.
Bij het controleren later ontdekt dat ik daar een Mc Donalds had ingepland, maar die heb ik dus niet kunnen vinden.
Het museum stond aangegeven, ik hoefde dus niet te vragen, en ik had een situatie kaartje gevonden op de site: http://www.kemptonsteam.org/
Nachtboot HvH – Harich
zat 21 mei van Harich naar 1a Kempton steam machine.
boot is aan om 6.30 dus 4 uren de tijd voor 200 km
21a Harwich tot 1a vragen Kempton great engines Pumping station 205 km 2:07:46
21a Harwich tot 1a vragen Kempton great engines Pumping station 205 km 2:07:46
Toen ik ging ontbijten zag ik dat de boot al aanlag in Harich, Engels ontbijt met scranbeld eggs en ham, thee, jus en koffie.(zat bij de prijs in, dan zul je het eten ook!)
Toen ik omgekleed en wel weer op de gang stond, was iedereen al weg, weer het hele eind terug naar de gele trap, waar de lift onvindbaar was, dus 12 trappen naar beneden en beneden op dek 3 stond mijn motor moederziel alleen op mij te wachten.
Het is wel een fijne maatschappij om mee te varen; helemaal geen geroep van opschieten of zo, ik kon de motor niet los krijgen en dat werd vriendelijk voor mij gedaan.
Ik reed als laatste van boord, maar moest toch wachten bij de paspoort controle, maar nu maar op 3 auto's,
Route gevolgd, maar die hield op: was dus verkeerde kant op, dan keren en via mooie stuur wegen richting Londen.
Ik had 2 keer een Mc Donalds ingepland, maar die heb ik beide gemist.
Dan maar even op een P langs de weg. ik had water en cola bij me en wat heb je nog meer nodig?
Op de snelweg bij Londen toch verkeerde afslag, later ontdekt dat het een fout via punt was, wat naast de weg stond en dus op een onmogelijk parallel weggetje en pas al je daar achter bent kun je weer proberen op de hoofdweg te komen.
Bij het controleren later ontdekt dat ik daar een Mc Donalds had ingepland, maar die heb ik dus niet kunnen vinden.
Het museum stond aangegeven, ik hoefde dus niet te vragen, en ik had een situatie kaartje gevonden op de site: http://www.kemptonsteam.org/
Steaming weekends and events for 2016:
May 21-22 Stationary Engine Display See some amazing working
engines from before and after the two wars, plus our magnificent
Triple in steam both days. Children will love a ride on the our
narrow-gauge railway (complete with new carriage).
No photograph or video can prepare you for the breathtaking sight of the world’s largest working triple-expansion steam pumping engine in action. Come and see the huge 33-ton flywheels spinning round on their 30-ton crankshaft and watch the massive con rods rise and fall in rhythmic splendour. At 62 feet high, and weighing 1,000 tons, the engine is the size of a block of flats… and it’s not alone because our magnificent Art Deco building houses two of them!
Museum address
Kempton Park Water Treatment Works Snakey Lane Hanworth Middlesex TW13 6XH (TW13 7ND for sat-nav) Free visitor parking; toilets, including baby-changing; museum and railway shop; light refreshments and home-made cakes.
Tot zover de site.
De prijs was 7 pond in plaats van de aangegeven 5 en ik had nog geen pin automaat gevonden en ze wilden wel geld, maar geen euro's, dus terug naar de motor, weer (gedeeltelijk) omkleden en op zoek naar een bankomaat. de Montana kan van alles, maar geen pin automaten vinden, de zumo gaf wel 1 op 2 km, maar de dame van de kaart verkoop had het over een tank station, en tot mijn verbazing had die een bankomaat. FELTHAM GBR GBP 100 = € 141,82
Nog meegedaan aan een rondleiding en het is de grootste tripel expansie machine die nog wil draaien elke zuiger is gekoppeld aan een plunjer pomp en daarmee werd drinkwater opgepompt naar Londen.
Later zijn er nog turbines bij geplaatst die met een enorme reductie aan materiaal haast evenveel water konden verpompen.
Veel hobbyisten met stoom spulletjes en stirling motoren.
Meest bijzonder vond ik de 3 fasige kwikdamp gelijk richter die ze daar nog in functie hadden, dubbel, dus met 6 Kathodes en een mooie blauwe gloed en ik kon de groene spot duidelijk zien.
De glazen gelijkrichter biedt de meest aanschouwelijke en spectaculaire vorm van elektrische gelijkrichting.
Boven de geheel onderaan gepositioneerde kathode of minuspool zien we een door de verhitting groen licht uitstralende plas vloeibaar kwik. Daarboven bevindt zich de geïoniseerde gaswolk van kwikdamp. In het centrum van de blauwkleurige gaswolk bedraagt de temperatuur ongeveer 3000 graden Celsius. De geïoniseerde kwikdamp geleidt de stroom slechts in één richting. Daarop berust het gelijkricht-principe waarbij van wisselspanning een pulserende gelijkspanning gemaakt wordt.
Dit is een zespulsige gelijkrichter. Dat wil zeggen dat een positieve en een negatieve sinushelft van de wisselspanning omgezet worden in zes in elkaar overvloeiende positieve golven. Er zijn zes glazen uitstulpingen als anode of pluspool. Tussen de anodes en de kathode bevinden zich in een tot ontsteking gebrachte gelijkrichter de elektrische vlambogen die de stroom door het gas geleiden.[uit de blog van Marco Moerland]
Rond 4 uur had ik het wel bekeken: Alle spullen waren nog bij de motor.
Met de motor door het drukke Londense verkeer heeft wel wat, wel een paar keer haast, maar net niet helemaal fout gereden, als je wat laat van rij strook wisselt vangen de meeste Londense chauffeurs dat soepel op.
Pas toen ik op een voorrangsweg links af moest en stond te kijken waar ik heen moest kreeg ik een tik tegen de motor van een dame die mij te laat zag staan. DOMME DOOS!
Schade formulier gezocht, gegevens uitgewisseld en thuis maar zien of ik de schade vergoed kan krijgen; er zit een gat in mij rechter koffer.
Hotel 1 londen 1/5ste nacht 1 Raglan
Hotel 3-star hotel 8-12 Queens Ave, Muswell Hill,
London, Raglan Hotel 3-star hotel 8-12 Queens Ave, Muswell Hill, +44
(0)20 8883 9836 http://www.raglanhall.com/Contact-Us N10 3NR, United
Kingdom 5-night stay
Check-in: Saturday, May 21, 2016 from 15:00
van te voren betaald :[30 mrt 31 mrt THE RAGLAN HOTEL LONDON N10 GB 255,25 GBP €332,59 Af]
In het hotel eerst Janke gebeld en toen de schade naar de kinderen ge appt.
Kamer is klein, ik kan mijn spullen niet kwijt, als ik de motorspullen in de kast hang is die vol, er zijn geen planken.
Bij de receptie kreeg ik restaurant de Giraffe aanbevolen, op 2 minuten lopen,
best wel lekker.
Maar als je de rekening krijgt hebben ze 12,5% bij de prijs opgeteld voor bedieningskosten, terwijl dat niet op het menu vermeld staat.
Beneden op de receptie verkopen ze bier, maar ze vonden mijn kamernummer ook best.
Morgen naar Crosness.
Hours 10:30am to 4pm Adults £5;
No photograph or video can prepare you for the breathtaking sight of the world’s largest working triple-expansion steam pumping engine in action. Come and see the huge 33-ton flywheels spinning round on their 30-ton crankshaft and watch the massive con rods rise and fall in rhythmic splendour. At 62 feet high, and weighing 1,000 tons, the engine is the size of a block of flats… and it’s not alone because our magnificent Art Deco building houses two of them!
Museum address
Kempton Park Water Treatment Works Snakey Lane Hanworth Middlesex TW13 6XH (TW13 7ND for sat-nav) Free visitor parking; toilets, including baby-changing; museum and railway shop; light refreshments and home-made cakes.
Tot zover de site.
De prijs was 7 pond in plaats van de aangegeven 5 en ik had nog geen pin automaat gevonden en ze wilden wel geld, maar geen euro's, dus terug naar de motor, weer (gedeeltelijk) omkleden en op zoek naar een bankomaat. de Montana kan van alles, maar geen pin automaten vinden, de zumo gaf wel 1 op 2 km, maar de dame van de kaart verkoop had het over een tank station, en tot mijn verbazing had die een bankomaat. FELTHAM GBR GBP 100 = € 141,82
Nog meegedaan aan een rondleiding en het is de grootste tripel expansie machine die nog wil draaien elke zuiger is gekoppeld aan een plunjer pomp en daarmee werd drinkwater opgepompt naar Londen.
Later zijn er nog turbines bij geplaatst die met een enorme reductie aan materiaal haast evenveel water konden verpompen.
Veel hobbyisten met stoom spulletjes en stirling motoren.
Meest bijzonder vond ik de 3 fasige kwikdamp gelijk richter die ze daar nog in functie hadden, dubbel, dus met 6 Kathodes en een mooie blauwe gloed en ik kon de groene spot duidelijk zien.
De glazen gelijkrichter biedt de meest aanschouwelijke en spectaculaire vorm van elektrische gelijkrichting.
Boven de geheel onderaan gepositioneerde kathode of minuspool zien we een door de verhitting groen licht uitstralende plas vloeibaar kwik. Daarboven bevindt zich de geïoniseerde gaswolk van kwikdamp. In het centrum van de blauwkleurige gaswolk bedraagt de temperatuur ongeveer 3000 graden Celsius. De geïoniseerde kwikdamp geleidt de stroom slechts in één richting. Daarop berust het gelijkricht-principe waarbij van wisselspanning een pulserende gelijkspanning gemaakt wordt.
Dit is een zespulsige gelijkrichter. Dat wil zeggen dat een positieve en een negatieve sinushelft van de wisselspanning omgezet worden in zes in elkaar overvloeiende positieve golven. Er zijn zes glazen uitstulpingen als anode of pluspool. Tussen de anodes en de kathode bevinden zich in een tot ontsteking gebrachte gelijkrichter de elektrische vlambogen die de stroom door het gas geleiden.[uit de blog van Marco Moerland]
Rond 4 uur had ik het wel bekeken: Alle spullen waren nog bij de motor.
Terug 21b Kempton Park railway station
tot 1 The Raglan 34.3 km 0:43:16 44° waar 2
Met de motor door het drukke Londense verkeer heeft wel wat, wel een paar keer haast, maar net niet helemaal fout gereden, als je wat laat van rij strook wisselt vangen de meeste Londense chauffeurs dat soepel op.
Pas toen ik op een voorrangsweg links af moest en stond te kijken waar ik heen moest kreeg ik een tik tegen de motor van een dame die mij te laat zag staan. DOMME DOOS!
Schade formulier gezocht, gegevens uitgewisseld en thuis maar zien of ik de schade vergoed kan krijgen; er zit een gat in mij rechter koffer.
Haar schade was minder erg. |
rechter koffer mooi naar de knoppen. |
Check-in: Saturday, May 21, 2016 from 15:00
van te voren betaald :[30 mrt 31 mrt THE RAGLAN HOTEL LONDON N10 GB 255,25 GBP €332,59 Af]
In het hotel eerst Janke gebeld en toen de schade naar de kinderen ge appt.
Kamer is klein, ik kan mijn spullen niet kwijt, als ik de motorspullen in de kast hang is die vol, er zijn geen planken.
Bij de receptie kreeg ik restaurant de Giraffe aanbevolen, op 2 minuten lopen,
best wel lekker.
Maar als je de rekening krijgt hebben ze 12,5% bij de prijs opgeteld voor bedieningskosten, terwijl dat niet op het menu vermeld staat.
GIRAFFE CONCEPTS LTD LONDON GBR GBP -29,99 = €39,33
Beneden op de receptie verkopen ze bier, maar ze vonden mijn kamernummer ook best.
Morgen naar Crosness.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten