07 Vrijdag 4 augustus.
Poppe wilde graag een rust dag en niet de lange route rijden
die voor vandaag gepland stond
Ik had dus de keus om met hem mee, of alleen de
route rijden.
Nu had ik al een extra (rust)dag gepland, zaterdag, dan kan ik
deze route ook wel alleen rijden.
Dus met Poppe mee, met de bus naar Davos Dorf,
en met de kabelbaan naar de Parsenn, op 2844 meter met een heel mooi uitzicht
rondom.
Charles wilde ook een rustige dag en ging met ons mee.
De Parsennbahn heeft een lager en een hoger tracé, met
halverwege een Mittelstation.
Nu denk je dat de tweede trein vertrekt als de mensen uit de
eerste trein zijn overgestapt, maar dat is niet Zwitsers denken, er zit een
half uur tussen, waarschijnlijk officieel om de mensen te kunnen laten genieten
van het uitzicht, maar ik denk om de verkoop van koffie en zo te bevorderen,
waarom bouw je anders daar een restaurant?
Als je met de tweede kabelbaan boven bent gekomen, moet je
weer wachten op de kabelbaan die je naar de top brengt
Op de top een prachtig uitzicht, er stond een radar- en
een weer station. Er lag ook nog een bult sneeuw.
Toen ik het schuine gravel
paadje wilde oplopen, gleed ik uit en beschadigde mijn elleboog
Met Poppe gegeten op het tussen station. Ik bestelde Goulash
soep.= Een groot bord vol met stukken vlees; je kon de lepel er rechtop
inzetten.
er gingen nogal wat fietsen mee naar boven |
Charles, Poppe en ik onderweg naar boven. |
Bovenste station, 2817 meter hog. |
Radar station op de top. |
De bult sneeuw, met Charles. |
uitzicht |
Menu van het tussenstation, met de Goulashsoep van 14 frank. |
Met de gratis bus terug, nog een stukje gelopen, langs de Davosersee, we ontdekten een Deutscher Soldatenfriedhof.
In vind het bier in het hotel nogal duur; 6 zwfr voor een pilsje en dacht slim te zijn en bij het tankstation een sixpack halve liters te kopen. Viel zwaar tegen: 15,90 zwfr. = €15.
Omgerekend € 2,50 per blikje, maar toch goedkoper dan het hotel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten