2014 10 18 17 en 18 oktober Carassonne Periferique Lille Nr. 16
20141018 Carcassonne - Lille Zaterdag 18 oktober 2014
Zondag: Rondrit noord van Cascassonne. SMS-je: trein rijdt niet vanwege staking.
zaterdag van
Carcassonne over tolweg, over de Periferique naar Rijssel/Lille 900 km
Vrijdag 17 oktober nog een route gereden ten
noorden van Carcassonne.
De omgeving is mooi en de diverse
uitzichtpunten prachtig, maar op het laatst was ik het gehobbel over
de binnenwegen wel zat.
Eenmaal terug in het hotel een SMS je
van de autozug: ´´Der Zug AZ1352 falt am 18.10.2014 aufgrund von
Streik ersatlos aus. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an
+491806996633 Ihr Autozug/Team´´.
Juist ja, door een staking valt de
trein uit, er is geen alternatief.
Dan voel je jezelf toch wel ver van huis, dik 1000 km. is een heel eind. Wat nu?
Overwogen om iemand te vragen om me op te halen maar dat wordt auto+trailer en heen en terug en dat idee maar weer laten varen.
Dan voel je jezelf toch wel ver van huis, dik 1000 km. is een heel eind. Wat nu?
Overwogen om iemand te vragen om me op te halen maar dat wordt auto+trailer en heen en terug en dat idee maar weer laten varen.
Dat wordt dus op de motor naar huis.
Best wel balen; als ik dit eerder had geweten was ik al thuis
geweest, hoewel de omgeving van Carcassonne ook mooi is.
2 mogelijkheden:
Snelweg = peage, duur maar snel en
eentonig 1384 km 13uur33 of
binnendoor = Snelwegen-tolwegen
vermijden. Langer onderweg 1503 km 19uur 38 en zeer waarschijnlijk
langer omdat je niet kunt doorrijden.
Ik heb hier internet, onderweg niet. Hotel boeken kan nu vrij gemakkelijk, maar waar? Geen idee hoe ver ik kom. Orleans lijkt een mooi doel, maar haal ik dat? en als ik nu toch binnendoor ga kom ik er niet langs.
Dus niets boeken en zien hoe ver ik kom.
Ik heb hier internet, onderweg niet. Hotel boeken kan nu vrij gemakkelijk, maar waar? Geen idee hoe ver ik kom. Orleans lijkt een mooi doel, maar haal ik dat? en als ik nu toch binnendoor ga kom ik er niet langs.
Dus niets boeken en zien hoe ver ik kom.
´s Avonds weer uit eten, een ander
restaurant dan L'Étoile, maar geen prijslijst aan de buitenkant en
allemaal rokende mensen in een bar en niemand in het restaurant
gedeelte, dus alsnog naar L'Étoile, was wel open althans de deur was
los, maar de serveerster vertelde dat ze toch dicht waren.
Dan maar op weg naar de Mc.Donalds. Op
weg daar naar toe kwam ik langs een grote shopping mall Centre Commercial
Salvaza en daar was ook een restaurant en daar tegenover een buffet.
Daar voor een schappelijke prijs lekker gegeten, met een karaf wijn,
die zo koppig was dat van het geplande inpakken niets terecht kwam.
Zaterdag 7 uur op. Alles rustig pakken
en om dik half negen was ik onderweg naar de peage; creditcard in de
aanslag. Als ik al duf wordt kan ik altijd Truus laten herberekenen
zonder snelwegen en dan binnendoor verder.
Het viel niet tegen.
Als je 150 rijd is in dik 2 uren je tank leeg.
De eerst prognose van Karin was dat ik
om 20 uur al in Drachten zou zijn.
Toen de laatste 500 km in 2 uren gedaan
zou zijn, heb ik hem toch maar laten herberekenen en toen werd het 2
uren later. = middernacht, zonder pauzes.
In mijn eerste planning dacht ik dat
Orleans ver genoeg zou zijn, maar daar was ik al rond 14 uur, zonde om
nu al te stoppen.
Dus doorrijden, meestal dik 150, ging
prima.
Borden: ''Periferique'' alweer spannend
genoeg. Auto's 4, 5 of 6 rijen naast elkaar en daar met de motor
tussen door, de Franse motoren deden het sneller, die waren ook
smaller.
Om 7 uur zat ik in een McDonald's in Roye met
de telefoon te zoeken om een hotel.
Slechte bediening, lang wachten voor dat ik kon bestellen en toen ik naar de motor liep om een potlood te pakken hadden ze de koffie al vast weggegooid.
Eerst geappt: ''het is nog 500 km stoppen of doorgaan?''
Meteen reactie van Janneke: ik zou maar stoppen, het wordt donker en vlot daarna Janke: roerend met Janneke eens. Stoppen en hotel zoeken.
Internetten met een smartphone is een ramp, het laptopje heeft stroom nodig en ik zag nergens een stopcontact.
Slechte bediening, lang wachten voor dat ik kon bestellen en toen ik naar de motor liep om een potlood te pakken hadden ze de koffie al vast weggegooid.
Eerst geappt: ''het is nog 500 km stoppen of doorgaan?''
Meteen reactie van Janneke: ik zou maar stoppen, het wordt donker en vlot daarna Janke: roerend met Janneke eens. Stoppen en hotel zoeken.
Internetten met een smartphone is een ramp, het laptopje heeft stroom nodig en ik zag nergens een stopcontact.
Gelukkig schoot Hessel te hulp. Hij belde mij en die
boekte voor mij hotel Chopin.
meer dan 100 km in donker over een zeer drukke
weg en toen in Rijssel zoeken.
In het centrum waren veel hotels,
vragen hielp ook niet, maar nogmaals de gegevens invoeren in de Zumo
en de kaart vergroten gaf iets meer informatie en zo vond ik het
hotel.
Het stond 100 meter verder dan Truus
aangaf en later ontdekte ik de grote letters op de gevel.
Betalen bij aanmelden. Ik kreeg de
pincode van de voordeur omdat er na 10 uur geen receptie meer was.
hier staat: ''Hotel Chopin''. |
Parkeerruimte hadden ze ook niet. Ik
zet de motor naast de voordeur, maar dat mocht niet: ''zet hem maar
bij de buurman'', ja maar dan heb ik die boos'. ''Nee die is
gesloten/failliet.
Ontbijt deden ze ook niet aan.
Toen ik alles van de motor had gehaald en naar de kamer gebracht, toch maar even rondlopen. zo veel beweging hed ik nog niet gehad.
Toen ik alles van de motor had gehaald en naar de kamer gebracht, toch maar even rondlopen. zo veel beweging hed ik nog niet gehad.
Er tegenover was een avond winkel, en die
verkochten broodjes en koud bier, wat wil een mens nog meer.
Douche cabine in de kamer en WC op de
gang, maar nog geen 40 euro en ik was de enige gast op die
verdieping..
losse douche cabine, niet geprobeerd. |
uitzicht vanaf de hotelkamer. |
Morgen vroeg op en naar huis, 3 weken
en 3 dagen is lang genoeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten